Share your Streetartwork, Sighting or email me for friendship:

streetartworker(at)gmail(dot)com

Tuesday, October 2, 2007

Format Masa Depan??




klik gambar
Remember yasir!
Well he did'nt plan to abduct my lil' brother like what happen to Nurin. I trust him [for my brother have no copyright] to take my brother back to his hometown somewhere up north of Malaysia! I personally love the second picture with format masa depan! Maybe we should get him here to share what he meant by "format masa depan". But i bet it's interesting!

18 comments:

  1. setuju sgt la tu, apa agaknya format masa depan ni???
    btw: dia buat kecik dr kau la rat!!!

    ReplyDelete
  2. it wus his band name lah :)

    ReplyDelete
  3. buat stencil sendiri la plak lpas ni!!! smpai bila nak copy stencil org!
    nasib rat ni tak kisah pnya org, respek giler kat lu bro!!

    ReplyDelete
  4. to anonymous:
    terima kasih atas kau punya respek, harap kau begitu pada semua orang. memang aku harap nanti yasir ni buat stensil sendiri, tapi sekurang-kurangnya sehingga sekarang dia tunjukkan kesungguhan dan minat dia pada stensil. aku pun mula dgn tiru org punya stensil. aku harap kau buat stensil kau sendiri sebelum kau nak memperkecilkan orang lain yang tiru stensil.

    BTW: format masa depan dgn tikus[hence my name or not] for sure dia punya stensil sendiri. tambahan pula, kat blog ni tak menitik beratkan keaslian[originality] cuma nak tunjuk/kongsi seni stensil disamping menonjolkan apa bentuk atau perubahan sosial yang boleh di bawa oleh seni ini jika di aplikasi secara besaran di luar untuk tatapan masyarakat yg minda terpaku oleh pengiklanan. anggaplah ini satu permulaan bagi perlawanan itu! kita ambil semula ruang awam kita!

    ReplyDelete
  5. terima kaseh si anonymous yang nk taip nama sendiri pun malas..:) kritikan yang membina! memang aku tengah buat stencil("stop sexual abuse") sendiri sekarang ini,tunggu aja deh nanti! :)

    aku bermula dengan stencil ini pun pada awal tahun ini! jadi meniru diawal permulaan adalah sebagai salah satu proses pembelajaran! tidak ada salah tentang itu! :) yeah dan aku amat setuju dengan rat! "kita ambil semula ruang awam kita!"

    BTW: format masa depan itu hanyalah nama band. :)

    ReplyDelete
  6. aku harap yasir dan rat tak salah faham ngan maksud aku. aku just nak tgk satu artwork sendiri dari yasir, bukan nak memperkecilnya. malah aku ngaku yg aku sendiri takde buat stensil sendiri, tapi sbb kata2 membina dari rat, rasa semangat plak! thanks

    ReplyDelete
  7. eh aku tak salah faham! :) bawa bertenang ok..

    ReplyDelete
  8. hehoheho.
    slh fhm saje.
    dh jgn nakal2.
    mule memotong stencil.
    -ds-

    ReplyDelete
  9. wahh..makin bagus yaa!! keep it up. emangnya bagus utk berilmu dgn meniru..tp yg diharap tdak akan dieksploitasi dgn pengaruh yg agak skeptikal n tipikal...teruskan perjuangan...

    ReplyDelete
  10. aku pun harap anonymous ngan yg lain2 tak salah faham gak. aku cuma rasa ada baik klau mula ngan tiru[lebih tepat disini belajar] dari yg sedia ada. dan yasir, ada betulnya jugak 'pendapat' dia. takkan sampai bila2 nak tiru. dan tak peru beremosi di sini, takde sapa perlu marah2. sindir2, provokasi membina memang digalakkan. so aku berpandangan yasir boleh ambik pendapat anonymous seperti tu!

    tiru ckap ala2 indon pun tipikal gak. hahhahaha..
    tapi, sesuatu yg tipikal atau skeptikal kalau di 'persembahkan' dengan baik kan menarik, bagaimana plak bleh jadi eksploitasi. skeptikal yg macamana maksud kau[adela].

    ReplyDelete
  11. :) yeah rat,aku akui memang ada betul juga si anonymous yang malas taip nama sendiri tu cakap..dah2 jangan beremosi di sini..:)

    tapikan,walaupun aku nanti dah "mungkin" banyak buat stencil sendiri,aku rasa aku tetap akan tiru jugak stencil orang lain jikalau ianya bermesej dan cun.. hehe

    ReplyDelete
  12. hahahaha yaser x bitau depa ka aku terlibat gak wat stencil ang ni hahaha

    ReplyDelete
  13. takde pun,lgpun hang ni sapa???
    kawan yaser kaa??

    ReplyDelete
  14. oh rasanya kawan aku tuh ..hehe ada jugak membe2 tolong aku buat keje ni..:)

    ReplyDelete
  15. klau camtu ajak la kawan2 kau join sama.... aku ngan member di sini baru je balik dari buat stensil kat KL, esok siang la aku updatekan gambar sebab skang dah ngantuk sgt!
    lagi ramai yg terlibat lagi luas tersebar mesej yg KITA SEMUA nak sampaikan pada masyarakat....harapnya!

    ReplyDelete
  16. beb, takkan tiru kot?? internet kan ada, banyak gambar kat internet tu yg kau bleh stensilkan! bosan la camni!!!

    ReplyDelete
  17. suggestion untuk rat;
    jgn sediakan tmplate untuk kempen kanak2 tu, nanti manja kitorang jadiknya!

    ReplyDelete
  18. Hehehe yaser nanti kita buat sama2 tau weh..Haha

    ReplyDelete